Veelgestelde vragen

Hieronder lees je de meest gestelde vragen door chauffeurs en opdrachtgevers. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Maak je keuze

Voor chauffeurs

Veelgestelde vragen - voor medewerkers

We willen je graag persoonlijk ontmoeten! Wie ben je, wat zijn je passies, wat zoek je in je nieuwe baan en waar kunnen we je in een nieuwe baan blij mee maken? Solliciteer op een van onze vacatures of loop binnen bij een van onze vestigingen. Neem mee: geldig legitimatiebewijs, rijbewijs, digitale bestuurderskaart (indien je deze hebt), bankpas, eventuele certificaten zoals ADR of VCA.

De rechtspositie van uitzendkrachten wordt uitgedrukt in een fasensysteem. Het gehanteerde systeem bestaat uit 3 verschillende fasen:Fase A: heeft een lengte van 52 gewerkte weken.Fase B: na 52 gewerkte weken is 24/7 drive verplicht om de uitzendkracht een contract voor bepaalde tijd aan te bieden. In 3 jaar zijn dit maximaal 6 contracten.Fase C: contract voor onbepaalde tijd.

Bekijk hier de actuele betaaldata van dit jaar. Let op: op deze data wordt het salaris aan je overgemaakt. Afhankelijk van welke bank je hebt kan het zijn dat je salaris pas de volgende dag op je rekening staat.

De digitale jaaropgaves worden in de eerste week van februari verzonden. Je ontvangt je jaaropgave op het e-mailadres dat je hebt opgegeven. Heb je geen e-mailadres? Dan versturen we de jaaropgave per post.

Meld ziekte zo snel mogelijk telefonisch bij je contactpersoon van 24/7 drive én bij je opdrachtgever, minimaal 45 minuten voor aanvang van je werkzaamheden. Het is belangrijk dat je tijdens het ziekteverzuim altijd aanwezig en bereikbaar bent op het bij ons bekende adres en telefoonnummer. En vergeet niet jezelf weer beter te melden!Bekijk voor meer informatie over ziekteverzuim het ziekteverzuimreglement in het document ‘Belangrijk om te weten’. Deze informatie krijg je als je start...

Lees meer

Wijzigingen in je persoonlijke gegevens (adres, wijziging achternaam bij huwelijk, wijziging rekeningnummer) kun je schriftelijk aan ons doorgeven. Stuur je wijziging naar info@247drive.nl. Of loop even binnen bij de vestiging waarvoor je werkt.

De CAO waar je werkgever bij aangesloten is, bepaalt deels je salaris. Bovenop je brutosalaris heb je bijvoorbeeld ook recht op toeslagen voor overwerk, onregelmatige uren, Adv-dagen, salarisverhogingen, onkostenvergoedingen en periodieken.24/7 drive behandelt je op precies dezelfde manier als andere werknemers. Dat is wel zo eerlijk natuurlijk. Daarnaast heb je ook bij een uitzendovereenkomst recht op vakantiegeld. Dit is 8,33% van je brutosalaris. Deze vakantietoeslag berekenen we...

Lees meer

Je ontvangt je digitale loonstrook op het e-mailadres dat je hebt opgegeven. Heb je geen e-mailadres? Dan versturen we de loonstrook om de 4 weken per post. Digitale loonstroken ontvang je op vrijdag (met uitzondering van feestdagen). Ontvang je de loonstrook per post? Dan is het tijdstip van ontvangst afhankelijk van de postbezorging.

Iedereen heeft recht op vakantie. Dat is bij een uitzendovereenkomst natuurlijk niet anders. 24/7 drive betaalt je gewoon door op erkende feestdagen. En in sommige gevallen kun je buitengewoon verlof opnemen. Je bouwt reserveringen op voor de doorbetaling op deze dagen. Op je loonstrook staat de hoogte van deze reserveringen vermeld.Het aantal verlofdagen is afhankelijk van de CAO van jouw inlener.  Werk je niet fulltime dan bouw je een evenredig deel hiervan op. Naast reguliere ver...

Lees meer

Je vakantiegeld wordt in de maand mei uitbetaald. 

In Nederland krijgt iedereen een AOW-uitkering van de overheid als basispensioen. Daarnaast bouw je een aanvullend pensioen op. 24/7 drive heeft je aanvullend pensioen ondergebracht bij StiPP (Stichting Pensioenfonds voor Personeelsdiensten). Deelname aan dit pensioen is verplicht voor iedereen die via 24/7 drive werkzaam is als uitzendkracht of gedetacheerde. StiPP kent 2 regelingen: de basisregeling en de plusregeling. Bekijk de

Voor werkgevers

Hieronder leest u de meest gestelde vragen door onze opdrachtgevers. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen - voor werkgevers

Bent u als werkgever op zoek naar een chauffeur met rijbewijs C of CE? We helpen u graag bij de zoektocht naar uw nieuwe medewerker! Bij 24/7 drive werken chauffeurs met ieder hun eigen specialisme. Denk  aan: betonmixer chauffeurs,  chauffeurs winkeldistributie, bakwagenchauffeurs, trekker oplegger chauffeurs, tankwagenchauffeurs, etc. Fulltime of parttime, nationaal of internationaal. Meld uw vacature direct aan, stuur...

Lees meer

Neem voor een offerte-aanvraag contact op met 24/7 drive. Dit kan per e-mail of of neem telefonisch contact op met de dichtstbijzijnde vestiging. We maken graag een afspraak om uw wensen en behoeften te bespreken. Vervolgens ontvangt u een op maat gemaakte offerte.

24/7 drive brengt werknemers en werkgevers in de transport- en logistieke wereld bij elkaar. We houden ons bezig met het werven, selecteren, opleiden en uitzenden van vakkundige medewerkers voor uw bedrijf. 24/7 drive neemt de werkgeversrisico’s voor u uit handen, doordat we wettelijk werkgever worden. Zo kunt u zorgeloos ondernemen. Als ondernemer plukt u de vruchten van samenwerken met 24/7 drive : u profiteert van deskundig advies en u beschikt over flexibele medewerkers, zonder dat u risi...

Lees meer

U vindt de algemene voorwaarden onder de pagina ‘downloads’ op onze website.

Werknemers of u zélf kunnen de gewerkte uren invullen in de digitale urenportal. Zo is het mogelijk om de uren te controleren en goed te keuren. Bespreek met uw contactpersoon op de vestiging welke werkwijze het beste bij uw wensen past. 

Vraag via uw contactpersoon op de dichtstbijzijnde vestiging een inlogcode aan. U kunt de gewerkte uren van uitzendkrachten op verschillende manieren invullen. Vooraf bespreken we de wijze die uw voorkeur heeft. Een uitgebreide beschrijving van de werkwijze is beschikbaar via uw contactpersoon.

Graag komen wij met u in contact om uw wensen en behoeften te bespreken. Na een kennismaking ontvangt u van ons een op maat gemaakt offerte.

Wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent over onze dienstverlening. Daarom vragen we je, wanneer je niet tevreden bent, hierover contact met ons op te nemen. Bekijk hier onze klachtenregeling.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Neem gerust contact met ons op. Dat kan per e-mail maar natuurlijk ook telefonisch.